Hakukonemarkkinoinnilla lisäät nopeasti verkkosivujesi potentiaalista kävijämäärää!

Hakukonemarkkinointi tehostaa yrityksesi verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa, kuten Googlessa, ja kasvattaa yrityksesi myyntiä. Internetin käyttäjistä 88 % etsii tietoja verkosta ennen kuin tekee ostopäätöksen. Hakukonemarkkinointi voidaan toteuttaa sekä hakusanamainonnalla että hakukoneoptimoinnilla.

  • Selvitämme verkkosivusi ja verkkokauppasi nykyisen näkyvyyden ja teemme avainsanatutkimuksen, josta selviää mitä termejä kannattaa käyttää.
  • Hakusanamainonnan kesto ja budjetti on täysin päätettävissäsi!
  • Kerro, miten haluat näkyä ja kenelle – me hoidamme analysoinnin ja hakukoneoptimoinnin.
  • Ota yhteyttä, niin suunnittelemme yksilölliset bannerit verkkosivujesi- tai verkkokauppasi mainoskampanjaan!

Hakukonemarkkinoinnin toteutus


hakusanamainonta.pngHakusanamainonnalla nopeita tuloksia

Käyttäjän hakiessa tietoa Google-hakukoneella hän näkee hakutulosten joukossa usein sponsorien linkkejä eli hakusanamainoksia.

Hakusanamainonta on tehokas tapa lisätä kiinnostuneiden kävijöiden määrää verkkosivuilla. Mainoskampanjan budjetti pysyy hallinnassa, ja kampanjan tulokset ovat aina mitattavissa. Google-mainonnalla voidaan myös tiedottaa, viestiä yrityksen brändistä tai tehdä tiettyyn ajanjaksoon sidottuja mainoskampanjoita.

bannerimainonta.pngBannerimainonta eli Display-mainonta

Bannerimainos on verkkosivujen mainospaikoille sijoitettu kuva tai animaatio, jonka tehtävänä on houkutella kävijää klikkaamaan. Tyypillisesti mainospaikkoja on tarjolla aikakausilehtien verkkosivuilla.

Bannerimainonta suunnataan tarkasti oikealle kohderyhmälle, mikä tuo lisää asiakkaita verkkokauppaan ja kävijöitä verkkosivuille. Bannerit vaikuttavat asiakkaiden ostopäätökseen ja iskostavat yrityksen brändin pysyvästi heidän mieleensä. Suunnittelemme markkinointikampanjoiden bannerit myös eri verkkosivujen mainospaikkoihin tai esimerkiksi Google Display-verkostoon.

hakukoneoptimointi.pngHakukoneoptimointi tuottaa pitkäkestoisia tuloksia

Hakukoneoptimoinnilla lisätään yrityksen luonnollista näkyvyyttä hakukoneissa, kuten Googlessa. Suurin osa hakijoista klikkaa mieluummin luonnollisia hakutuloksia kuin mainoksia, ja luonnollisiin hakutuloksiin myös luotetaan eniten.

Hakukoneoptimoinnissa hakijoita ohjataan yrityksesi verkkosivuille tai verkkokauppaan avainsanoilla ja hakulausekkeilla. Hakukoneoptimoinnin tulokset tulevat pienellä viiveellä, mutta vaikutukset ovat pitkäkestoisia.

Paras tulos syntyy silloin, kun hakukoneoptimoinnin tuloksia ja verkkosivujen kävijätilastoja seurataan pitkäjänteisesti ja avainsanoja hiotaan tarpeen mukaan. Optimoinnilla saavutetut tulokset voidaan mitata kävijäseurantaohjelmalla.

kvijseuranta.pngKävijäseurantaohjelmat antavat tietoa asiakkaista

Kävijäliikenteen seuranta on tärkeä osa verkkosivujen suunnittelua ja kehittämistä. Kävijäseurantaohjelmalla saat yksityiskohtaista tietoa verkkosivujen kävijämääristä, klikkauksista ja vierailijoiden viihtymisestä verkkosivujen yksittäisillä sivuilla.

Tilastojen avulla esimerkiksi selviää, miten mainoskampanjat ovat vaikuttaneet verkkosivujen kävijämäärään tai kävijöiden käyttäytymiseen. Samalla voimme analysoida, toimiiko verkkosivujen rakenne, ja tehdä tarvittavat muutokset. Helppokäyttöiset verkkosivut palvelevat asiakkaita hyvin ja lisäävät myyntiä.